Allmänna villkor

Baby Viking är en produkt med hållbarhet i fokus vars innovativa design är skapad för att underlätta vardagen för nyblivna föräldrar i flera år framåt.
Vårt största mål är att alla våra kunder skall vara 100% nöjda.Vi på Baby Viking vet att en förälders främsta prioritet är att ta hand om sitt barn och ge hen de bästa förutsättningar i starten på sitt unga liv. Därför är vi stolta över att kunna säga att Baby Viking är 100% fri från BPA. 
 

Allmänna Villkor

1. Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Du”) gör en beställning via www.babyviking.se och därtill hörande sidor (“Sidan”). Avtal ingås mellan dig och Baby Viking Ab, organisationsnummer 559260-1651    (“Baby Viking AB”).
När du beställer från babyviking.se (Baby Viking AB, organisationsnummer: 559260-1651 ) godkänner du samtliga köp- och leveransvillkor som finns angivna nedan.
Cookies hjälper oss att leverera våra tjänster. Genom att använda den här webbplatsen accepterar du användning av cookies. Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Baby Viking AB framgår på Sidan. Villkoren är enbart tillämpliga för dig som är konsument och som gör beställningar via Sidan.
För frågor angående din betalning/faktura, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på telefon 08 – 120 120 10.

AVTAL OCH BESTÄLLNING 

2. För att kunna göra ett köp via Sidan måste Du acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder Du dig att följa Villkoren i sin helhet.

 

Returer

 
Våran standard returpolicy varar i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar sedan ditt köp så kan vi vanligtvis inte göra en retur eller återbetalning. 

För att din retur skall godkännas, så måste din produkt vara oanvänd och i samma skick som när du mottog den. Den måste också vara i sin originalförpackning. 

  • Av hygieniska skäl godkänner vi ej retur på produkter inom kategorierna nappflaskor & flaskvärmare om originalförpackning är öppnad eller Flaskvärmare har blivit testat även med ren vatten.
    Av hygieniska skäl godkänner vi ej retur med bruten plombering.
  • Ångerrätten gäller ej varor med bruten plombering.
  • En retur som registreras 14 dagar efter ditt köp. 
    Retur Processen:
  • Mejla oss på kontakta oss och meddela att du gör en retur och ange följande uppgifter:
    Ordernummer
    Kundnamn
    Vi ger dig vidare instruktioner i vårt mejlsvar. Vid byte eller retur av vara står du själv för returkostnaden. Om du mottager en återbetalning så tar vi bort kostnaden för frakt på summan. Återbetalning av ordersumman eller makulering av utställd faktura skall göras av Baby Viking inom 14 dagar från det datum då den returnerade varan mottagits och godkänts. 

Efter det?  
Vi kan inte acceptera returer av oönskade varor efter att tidsramen för returer ovan har passerat. Om du försöker göra en retur kan vi komma att skicka tillbaka varan till dig och be dig täcka leveranskostnaderna.  
Vad händer med min retur om jag använde Klarna när jag gjorde en beställning?
Om du har använt Klarna när du gjorde din beställning betalar du den via faktura inom 14 dagar efter att den genomfördes. Om du returnerar beställningen inom 28 dagar kommer vi göra en fullständig återbetalning åt dig.

Du ansvarar själv för frakten. Du betalar returfrakten. Fraktkostnaden är ej något vi kan göra en återbetalning på. Om du mottager en återbetalning så tar vi bort kostnaden för frakt på summan. För att vara på den säkra sidan så rekommenderar vi att du använder dig av spårbar försändelse när du skickar tillbaka din vara till oss. Vi kan inte garantera att vi mottager din retur annars.

Har du ytterligare funderingar? Kontakta oss via här.

När vi har mottagit och inspekterat din retur så mailar vi tillbaka om din återbetalning är godkänd eller ej. 
Om din retur är godkänd så gör vi en återbetalning till Klarna.
Vi kan tyvärr inte flytta fram fakturor tills dess att ett reklamations-ärende är färdigt.
För frågor angående din betalning/faktura, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på telefon 08 – 120 120 10.

EJ UTHÄMTAT PAKET

3. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Du får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om Du lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Om Du inte hämtar ut paketet har Baby Viking rätt att debitera dig en avgift på 349 kr. 

Om du fortfarande vill ha din order utskickad efter att paketet har gått tillbaka till oss så hänvisar jag dig till vår kundtjänst. Du kommer att bli debiterad en avgift på 349kr + 72kr i frakt för ett nytt utskick. Vill du inte ha paketet utskickat på nytt så kommer Du att få en återbetalning på hela din köpesumma – 349 kr i avgift till oss.

Försändelsen ligger hos DHL postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss.Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter maila oss och informera oss och sen returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Om du inte fått din återbetalning, var vänligen kolla ditt bankkonto igen. Det kan ta lite tid innan din återbetalning har registrerats. Har det gått 2 veckor och du fortfarande inte har fått den, vänligen kontakta oss här

Det saknas en produkt i mitt paket, vad gör jag?
– Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt via info@babyviking.se.
En skriftlig reklamation samt bildunderlag på paketet måste vara oss tillhanda senast max 3 dagar efter mottagande av leveransen, ni ansvara att informera oss i bra tid (3 dagar efter mottagande)Observera att du måste spara original emballaget för eventuell utredning. Alla våra produkter vägs och scannas in vid packning.  Skulle det handla om en stöld så krävs även en polisanmälan.

Vi gör endast byten av din produkt inom 14 dagar efter ditt köp om den inte funkar eller är trasig. Om du vill byta din vara mot en ny likadan så vänligen kontakta oss här

Avbryta en order

Tyvärr går det inte att avbryta en order efter att den är bekräftat. Du har däremot 14 dagars ångerrätt/öppet köp.

Vi tar ansvar för produktionsfel på Produkter och vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation. Vid behov av att reklamera en Baby Viking produkter du följande till info@babyviking.se.
Om du tar emot en trasig vara så kan du göra en reklamation till oss. Vid reklamationer vi erbjuder 2 gånger av servis oh om ärendet är inte löst ,då ersätter vi dig med en ny felfri vara.
-Om du avser att reklamera en produkt som du valt att betala med faktura är det viktigt att du betalar fakturan innan förfallodatum för undvika extra kostnader.
-Av hygieniska skäl godkänner vi ej retur på produkter inom kategorierna nappflaskor & flaskvärmare om originalförpackning är öppnad eller Flaskvärmare har blivit testat även med ren vatten.
Invänta svar från oss gällande din reklamation. Vi kan behöva ta in din vara för byte eller reparation och då förser vi dig med en retursedel som du får per mail. OBS! Skicka inte in produkten till oss innan ärendet är färdigt och du fått instruktioner från oss. Vi kan inte i efterhand ersätta dig för porto som du lägger ut hos Postnord när du väljer att själv skicka åter en vara.
-Om vi inte hittar något fel på din vara vid en reklamation så debiteras du en felsöknings-avgift på 299 kr.
-Väntetiden på den här  batteridrivna flaskvärmare räkna inte som fel på vara, den här produkten är inte en snabb flaskvärmare det tar tid att värma uppvatten eller välling på grund av batteri och slow heat teknologi på den här flaskvärmare också Färdigblandad kan inte värma på grund av slow heat teknologi och vi kan inte  garantera att flaskvärmaren värma upp detta. Men det går bra att värma upp bröstmjölk till 37 c.Väntetiden beror helt på mängden av vatten eller  mjölk som du önskar att värma upp. Andra faktorer som vilken omgivning du befinner dig i och din önskade temperatur är helt avgörande faktorer. Genomsnittlig bearbetningstid är 4-20 minuter, mer info på FAQ.

Ångerrätten&retur gäller ej varor med bruten plombering

För Baby Viking  är personlig integritet viktigt.Vi eftersträvar en hög nivå av dataskydd. I denna policy förklarar vi hur vi samlar in och använder personuppgifter. Vi beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter. Kontaktuppgifter står sist i denna text.Läs mer på Allmäna villkor.
Baby Viking behandlar dina personuppgifter i olika kontexter:
Cookies hjälper oss att leverera våra tjänster. Genom att använda den här webbplatsen accepterar du användning av cookies.
Läs mer på Allmäna villkor.
Vid frågor kring vår integritetspolicy kan ni kontakta oss enligt nedan:

Baby Viking AB, 559260-1651
Info@babyviking.se

FÅ SPECIALERBJUDANDEN!

Skriv in din e-post nedan för att få senaste nytt & exklusiva erbjudanden från oss!